Przejdź do menu Przejdź do treści

(006) CALL for Background

Tytuł publikacji: CALL for Background

Autor: Anna Turula, Anita Buczek-Zawiła (esd.)

Wydawnictwo: Peter Lang

Liczba stron: 192

Rok wydania: 2021

ISBN: 978-3-631-84529-5

Link do księgarni internetowej

 

Opis PL:

Tom omawia wiele sposobów, w jakie CALL – Nauczanie Języka Wspomagane Komputerowo – może służyć rozwijaniu i wspieraniu szeroko rozumianych zagadnień związanych z edukacją językową. Poszczególne rozdziały omawiają szereg dziedzin, w których techniki i narzędzia CALL usprawniają naukę języków. Przedstawione problemy obejmują pracę z dojrzałymi uczniami języków obcych, rozwijanie edukacji obywatelskiej, afordancje TIK dla ESP (Język Angielski Zawodowy), szkolenia zawodowe dla tłumaczy pisemnych i ustnych oraz możliwości w zakresie crowdsourcingu. Kolejne artykuły koncentrują się na zasobach związanych z CALL, metakompetencji, CAPT – Nauczanie Wymowy Wpsomagane Komputerowo i paradygmatach nauczania mieszanego, a także na badaniu zagadnień kulturowych i językowych w wymianach online.
Jest to kolejna, czwarta już, kontrybucja, w serii Studies in CALL, publikowanych w wydawnictwie PeterLang, z międzynarodową Radą Naukową. Fakt ten, w połączeniu z regularnie organizowanymi przez Katedrę Cyfrowej Edukacji Językowej w IFA konferencjami PL-CALL, pokazuje, że nasz ośrodek jest w awangardzie nowoczesnej dydaktyki akademickiej oraz cyfrowej.

 

Opis EN:

The volume discusses a multitude of ways in which CALL can serve to develop and support broadly conceived issues-of background in language education. The individual chapters explore a number of areas in which CALL techniques and tools enhance language instruction. The issues reported on comprise working with mature language learners, developing civic education, ICT affordances for ESP, professional training for translators, interpreters and crowdsourcing opportunities. Other contributions center around CALL-related resources, CAPT metacompetence and blended-learning paradigms as well as exploring cultural and linguistic issues in online exchanges.