Jakość Kształcenia
W Instytucie Filologii Angielskiej Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie jakość kształcenia zapewniona jest poprzez wdrożenie wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia, zgodnie z Zarządzeniem Rektora z dnia 26 listopada 2020 roku (Zarządzenie Nr R/Z.0201-100/2020)
Struktura Wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia Uczelni obejmuje:
1. Uniwersytecką Radę ds. Jakości Kształcenia (URdsJK),
2. Rady Jakości Kształcenia dla kierunku/kierunków (RJK),
3. Koordynatorów kierunkowych.
Senacka Komisja ds. Kształcenia pełni funkcję doradczą.
Nadzór nad całością WSJK sprawuje Prorektor ds. Kształcenia
Na poziomie Instytutu jakość kształcenia zapewnia: Rada Jakości Kształcenia dla kierunku
Skład Rady Jakości Kształcenia dla kierunku Filologia Angielska:
dr hab. Alicja Witalisz, prof. UKEN – Przewodnicząca
dr Anna Ścibior-Gajewska – Koordynator
dr hab. Joanna Dybiec-Gajer, prof. UKEN
dr hab. Anna Tuula, prof. UKEN
dr Ewa Borowiec
dr Anna Chromik
dr Natalia Giza
dr Werona Król-Gierat
Aleksandra Morawa – przedstawiciel studentów
Zadania Rady Jakości Kształcenia dla kierunku (RJK) określone w Zarządzeniu Rektora
1. RJK podejmuje działania w celu zapewniania jakości kształcenia na kierunku lub kierunkach studiów, opracowując i wdrażając w jednostce zgodny z zaleceniami i rekomendacjami URdsJK wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia.
2. RJK przestrzega zasad związanych:
1) z powiązaniem wewnętrznego systemu jakości z misją i strategią Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, tradycją, doświadczeniami i dobrymi praktykami w zakresie jakości kształcenia;
2) opracowuje i przestrzega zasad realizacji koncepcji kształcenia na danym kierunku lub kierunkach studiów;
3) przestrzega zasad proporcjonalnego zaangażowania nauczycieli akademickich w proces kształcenia, pracę naukową i organizacyjną powiązaną z właściwym określeniem kompetencji;
4) przestrzega obowiązku cyklicznego przeglądu osiąganych efektów uczenia i na tej podstawie doskonali jakość kształcenia;
5) współdziała z przedstawicielami otoczenia społecznego.
3. RJK, zgodnie z wytycznymi URdsJK, sporządza raporty:
1) wyników badań ankietowych dotyczących programu studiów, prowadzących, i realizacji poszczególnych zajęć;
2) przeglądu programów studiów;
3) ewaluacji procesu kształcenia;
4) analizy systemu wsparcia dydaktycznego dla studentów,
4. RJK określa, na podstawie analizy SWOT, mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia w zakresie prowadzonego procesu kształcenia oraz przedstawia dyrektorowi jednostki harmonogram działań naprawczych i doskonalących jakość kształcenia.
Kontakt do RJK: anna.scibior-gajewska@up.krakow.pl