dr Joanna PITURA
Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
pok: 309
ORCID: 0000-0003-1659-1995
publikacje:
http://bgbase.up.krakow.pl/Stanowisko:
- Adiunkt badawczo-dydaktyczny
Pełnione funkcje w Instytucie/Uniwersytecie:
- Członek Rady Instytutu,
- Opiekun naukowy studenckiego koła naukowego SNEC.
Stopnie naukowe:
- 2015; Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa;
Uniwersytet Warszawski, Instytut Anglistyki;
Tytuł pracy: „Stress and occupational burnout in Polish teachers of English – an empirical study”;
Promotor: prof. dr hab. Hanna Komorowska-Janowska, Uniwersytet Warszawski;
Recenzenci: prof. UAM dr hab. Krystyna Droździał-Szelest, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, prof. UW dr hab. Romuald Gozdawa-Gołębiowski, Uniwersytet Warszawski.
Dyscyplina naukowa:
- Językoznawstwo
Katedra:
- Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
Zainteresowania badawcze:
- uczenie się i nauczanie języka obcego wspomagane technologią,
- socjalizacja językowa w szkole wyższej,
- metodologia badań edukacyjnych,
- pisanie tekstów akademickich.
Prowadzone zajęcia:
- Metody badawcze w glottodydaktyce,
- Pisanie tekstów akademickich,
- Seminarium magisterskie,
- Teorie nabywania, uczenia się i nauczania języka obcego,
- IT w badaniach dydaktycznych.
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:
- European Association for the Teaching of Academic Writing,
- International Systemic Functional Linguistics Association,
- Polskie Towarzystwo Neofilologiczne .
Wybrane wykłady gościnne:
- 2019; “Designing technology-mediated genre-based instruction to develop L2 speaking skills among English Philology students” – SPREMI seminar, Åbo Akademi University, Turku, Finland
Najważniejsze publikacje:
Artykuły:
- Pitura, J. (2021) „Technology-enhanced socialisation into disciplinary writing in L2: insights from the perceptions of MA TEFL students”, Computer Assisted Language Learning
- Pitura, J. (2021). „Developing L2 speaking skills in English-medium EFL higher education.” Innovation in Language Learning and Teaching, 1-26
- Pitura, J. (2020). „Research-based Teaching and Transformative Learning to Promote Quality Teacher Education.” In J. Madalińska-Michalak (Ed.). Studies on Quality Teachers and Quality Initial Teacher Education (pp. 107-201). Warszawa: FRSE
- Pitura, J., & Terlecka-Pacut, E. (2018). „Action research on the application of technology assisted urban gaming in language education in a Polish upper-secondary school.” Computer Assisted Language Learning, 1-30
- Gajewska-Dyszkiewicz, A., Kutyłowska, K., Marczak, M., Paczuska, K. i Pitura, J. (2015) „Efekty nauczania języka angielskiego na III etapie edukacyjnym. Raport końcowy badania uczenia się i nauczania języków obcych w gimnazjum i Badania umiejętności mówienia.” Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.