dr hab.
Anna TURULA
Kierownik Katedry Cyfrowej Edukacji Językowej
Katedra Cyfrowej Edukacji Językowej
pok: 309
ORCID: 0000-0003-3086-8591
publikacje:
http://bgbase.up.krakow.pl/https://scholar.google.pl/citations?user=h8RweLMAAAAJ&hl=pl
Stanowisko:
- Profesor Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
Pełnione funkcje w Instytucie Uniwersytecie:
- Kierownik Katedry Cyfrowej Edukacji Językowej.
Stopnie naukowe:
- 2012; Doktor habilitowany nauk humanistycznych;
Uniwersytet Śląski;
Tytuł pracy: „Form-Focused Instruction and the Advanced Language Learner. On the Importance of the Semantics of Grammar”;
Recenzenci: prof. dr hab. Maria Wysocka, prof. dr hab. Hanna Komorowska, prof. dr hab. Barbara Lewandowska-Tomaszczyk, prof. dr hab. Tadeusz Piotrowski.
- 2002; Doktor nauk humanistycznych;
Uniwersytet Śląski;
Tytuł pracy: „Language Anxiety and Classroom Dynamics. Teacher, Peers and Learning Environment as Inhibiting Factors”;
Promotor: prof. dr hab. Maria Wysocka;
Recenzenci: prof. dr hab. Hanna Komorowska, prof. dr hab. Krystyna Szelest-Drozdział.
- 1990; Magister filologii angielskiej;
Uniwersytet Wrocławski;
Tytuł pracy: „On Their return to the Flowering Tree. The Contemporary Poetry of Native American Women”;
Promotor: dr Ken Leubbering;
Recenzent: dr Edward Szynal.
Dyscyplina naukowa:
- Językoznawstwo.
Katedra:
- Katedra Cyfrowej Edukacji Językowej.
Zainteresowania badawcze:
- nowe technologie w edukacji językowej i kształceniu przyszłych nauczycieli,
- międzykulturowa kompetencja komunikacyjna,
- nauczanie formalnych aspektów języka.
Prowadzone zajęcia:
- Wykład CALL,
- Seminaria,
- Media Literacy,
- Wykład monograficzny,
- e-learning akademicki,
- dydaktyka szkoły wyższej.
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:
- Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego.
Wybrane wykłady gościnne:
- 2018; Beit Berl College, Israel,
- 2017; Malmö University, Sweden,
- 2017; Pädagogische Hochschule, Zurich, Switzerland,
- 2016; University of Castilla La Mancha, Spain,
- 2015; Pädagogische Hochschule, Freiburg, Germany,
- 2012; Universidad de Cadiz, Spain,
- 2006; Norre Nissum Seminarium, Denmark.
Najważniejsze publikacje:
Monografie:
- „E-learning akademicki. Perspektywa humanistyczna”. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP (2018).
- „Form-Focused Instruction and the Advanced Language Learner. On the Importance of the Semantics of Grammar”. Frankfurt: Peter Lang (published in 2011).
- „From Theory to Practice and All the Way Back”. Częstochowa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Lingwistycznej (published in 2010).
- „Language Anxiety and Classroom Dynamics”. Bielsko-Biała: Wydawnictwo Naukowe ATH (published in 2006); Teaching English as a Foreign Language.
Artykuły:
- 2021; „Civic literacy in the telecollaborative language classroom”; CALL for Background, Anna Turula & Anita Buczek-Zawiła (eds),
- 2019; „Telecollaboration and virtual exchange across disciplines: in service of social inclusion and global citizenship”, A Turula, M Kurek, T Lewis; Research-publishing. net,
- 2019; „Experiential learning of telecollaborative competences in pre-service teacher education”; MK Grau, A Turula; Language Learning and Technology 23, 98-115,
- 2018; „Dynamika stosunków społecznych w e-grupie: jak to robimy na platformie MOODLE”; A Turula, T Walasek; Meritum. Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny 48, 28-38,
- 2018; „Distributed Teaching Presence in a Telecollaborative Project”; A Turula, M Grau; CALL for Mobility.