Przejdź do menu Przejdź do treści

dr hab.
Anna TURULA

Stanowisko:

  • Profesor Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej

 

Pełnione funkcje w Instytucie Uniwersytecie:

  • Kierownik Katedry Cyfrowej Edukacji Językowej.

 

Stopnie naukowe:

  • 2012; Doktor habilitowany nauk humanistycznych;
    Uniwersytet Śląski;
    Tytuł pracy: „Form-Focused Instruction and the Advanced Language Learner. On the Importance of the Semantics of Grammar”;
    Recenzenci: prof. dr hab. Maria Wysocka, prof. dr hab. Hanna Komorowska, prof. dr hab. Barbara Lewandowska-Tomaszczyk, prof. dr hab. Tadeusz Piotrowski.

 

  • 2002; Doktor nauk humanistycznych;
    Uniwersytet Śląski;
    Tytuł pracy: „Language Anxiety and Classroom Dynamics. Teacher, Peers and Learning Environment as Inhibiting Factors”;
    Promotor: prof. dr hab. Maria Wysocka;
    Recenzenci: prof. dr hab. Hanna Komorowska, prof. dr hab. Krystyna Szelest-Drozdział.

 

  • 1990; Magister filologii angielskiej;
    Uniwersytet Wrocławski;
    Tytuł pracy: „On Their return to the Flowering Tree. The Contemporary Poetry of Native American Women”;
    Promotor: dr Ken Leubbering;
    Recenzent: dr Edward Szynal.

 

Dyscyplina naukowa:

  • Językoznawstwo.

Katedra:

  • Katedra Cyfrowej Edukacji Językowej.

 

Zainteresowania badawcze:

  • nowe technologie w edukacji językowej i kształceniu przyszłych nauczycieli,
  • międzykulturowa kompetencja komunikacyjna,
  • nauczanie formalnych aspektów języka.

 

Prowadzone zajęcia:

  • Wykład CALL,
  • Seminaria,
  • Media Literacy,
  • Wykład monograficzny,
  • e-learning akademicki,
  • dydaktyka szkoły wyższej.

 

Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:

  • Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego.

 

Wybrane wykłady gościnne:

  • 2018; Beit Berl College, Israel,
  • 2017; Malmö University, Sweden,
  • 2017; Pädagogische Hochschule, Zurich, Switzerland,
  • 2016; University of Castilla La Mancha, Spain,
  • 2015; Pädagogische Hochschule, Freiburg, Germany,
  • 2012; Universidad de Cadiz, Spain,
  • 2006; Norre Nissum Seminarium, Denmark.

 

Najważniejsze publikacje:

Monografie:

  • „E-learning akademicki. Perspektywa humanistyczna”. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP (2018).
  • „Form-Focused Instruction and the Advanced Language Learner. On the Importance of the Semantics of Grammar”. Frankfurt: Peter Lang (published in 2011).
  • „From Theory to Practice and All the Way Back”. Częstochowa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Lingwistycznej (published in 2010).
  • „Language Anxiety and Classroom Dynamics”. Bielsko-Biała: Wydawnictwo Naukowe ATH (published in 2006); Teaching English as a Foreign Language.

 

Artykuły:

  • 2021; „Civic literacy in the telecollaborative language classroom”; CALL for Background, Anna Turula & Anita Buczek-Zawiła (eds),
  • 2019; „Telecollaboration and virtual exchange across disciplines: in service of social inclusion and global citizenship”, A Turula, M Kurek, T Lewis; Research-publishing. net,
  • 2019; „Experiential learning of telecollaborative competences in pre-service teacher education”; MK Grau, A Turula; Language Learning and Technology 23, 98-115,
  • 2018; „Dynamika stosunków społecznych w e-grupie: jak to robimy na platformie MOODLE”; A Turula, T Walasek; Meritum. Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny 48, 28-38,
  • 2018; „Distributed Teaching Presence in a Telecollaborative Project”; A Turula, M Grau; CALL for Mobility.