Relacja z konferencji ELLRA (Early Language Learning Research Association) nt. „Current Challenges nad Future Opportunities”
W dniach 25-27 kwietnia 2024 r. odbyła się inauguracyjna konferencja naukowa ELLRA (Early Language Learning Research Association nt. „Current Challenges nad Future Opportunities” zorganizowana przez Katedrę Dydaktyki Języka Angielskiego IFA UKEN. Tematyka konferencji dotyczyła wczesnej nauki języków przez dzieci w wieku od 2 do 12 lat. W konferencji wzięło udział ponad 100 uczestników z 25 krajów, reprezentujących 4 kontynenty (Europa, Azja, Ameryka Płn. i Płd.).
Wykłady plenarne wygłosili:
- Thomai Alexiou, Aristotle University of Thessaloniki, Grecja
- Nils Jäkel, University of Oulu, Finlandia
- Ana Llinares, Universidad Autónoma de Madrid, Hiszpania
- Marianne Nikolov, Univeristy of Pecs, Węgry
- Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic, Uniwersytet Warszawski, Polska
Liczny udział prelegentów zagranicznych z renomowanych instytucji badawczych oraz szeroki zakres tematyczny wygłoszonych wystąpień (ponad 90) przyczyniły się do niezwykle inspirujących dyskusji, wyciągnięcia implikacji dydaktycznych oraz wskazania dalszych kierunków badań.
Więcej na temat konferencji na stronie.
#ellrakrakow2024
Fot. 1. Plakat konferencyjny.
Fot. 2. Komitet Organizacyjny w składzie (od lewej): dr Sabina A. Nowak, dr Katarzyna Nosidlak, dr Werona Król-Gierat, dr hab. Joanna Rokita-Jaśkow, prof. UKEN (przewodnicząca), dr Agata Wolanin (sekretarz konferencji), mgr Joanna Aleksiejuk.
Fot. 3. Zarząd ELLRA na czele pod przewodnictwem Sandie Mourão (Nova University Lisbon, Portugalia) i Joanny Rokity-Jaśkow (Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie).
Fot. 4. Konferencję czas zacząć!
Fot. 5. Nieoceniona pomoc studentów filologii angielskiej przy stoliku rejestracyjnym.
Fot. 6. Stanowisko promocyjne Wydawnictwa Multilingual Matters.
Fot. 7. Inauguracja.
Fot. 8. Uczestnicy konferencji.
Fot. 9. Przemówienie Pana Dziekana Wydziału Nauk Humanistycznych – dr. hab. Andrzeja Kuropatnickiego, prof. UKEN.
Fot. 10. Powitanie uczestników konferencji przez przewodniczącą ELLRA Sandie Sandie Mourão.
Fot. 11. Wykład plenarny – Anna Llinares ‘Early Language Learning in the context of the SDG ‘Quality Education’.
Fot. 12. Wykład plenarny – Marianne Nikolov ‘Age-appropriate Assessement for Learning in Early L2 Programs’.
Fot. 13. Wykład plenarny – Thomai Alexiou ‘When we change, everything changes. New insights in early EFL with research evidence from EAM project in Greece’.
Fot. 14. Wykład plenarny – Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic ‘Children’s own voice in research? Bilingual children, qualitative data and measurable outcomes’.
Fot. 15. Wykład plenarny wieńczący obrady konferencyjne – Nils Jäkel ‘A closer look at the long-term impact of early foreign language education”.
Fot. 16. Uczestnicy konferencji.