dr Dominika CHROBAK
Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
ul. Karmelicka 41
pok: 313
ORCID: 0000-0002-9993-6188
publikacje:
http://bgbase.up.krakow.pl/Stanowisko:
- Asystent badawczo-dydaktyczny
Pełnione funkcje w Instytucie i Uniwersytecie:
- asystent naukowo-dydaktyczny ,
- Opiekun II roku studiów niestacjonarnych
Stopnie naukowe:
- 2016; Magister filologii angielskiej;
Uniwersytet Pedagogiczny im KEN w Krakowie, Wydział Humanistyczny;
Tytuł pracy: „The impact of learning L2 (English) on the acquisition of L3 (Spanish) lexis”;
Promotor: dr hab. prof. UP Joanna Rokita-Jaśkow, Uniwersytet Pedagogiczny.
Dyscyplina naukowa:
- Językoznawstwo
Katedra:
- Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
Zainteresowania badawcze:
- wpływ L2 na przyswajanie L3,
- interkomprehensja w językach pokrewnych.
Prowadzone zajęcia
- Praktyczna nauka języka angielskiego,
- Teaching English to Young Learners
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:
- N/A
Wybrane wykłady gościnne:
- N/A
Najważniejsze publikacje:
Artykuły:
- Dzik, D., (2020). „Rozwijanie kompetencji różnojęzycznej,[W:] Nauczanie języków obcych dzieci”. Globalne problemy, lokalne wyzwania, red. K. Nosidlak, J. Rokita-Jaśkow. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego.
- Dzik. D.(2020) „Variations in child to child interactions – a study of communication strategies in L3 (Spanish)”. Theory and Practice of Second Language Acquisition. Vol. 6, nr 1, s. 31-49.
- Dzik. D., (2019). „Intercomprehension – a mere dream or a new way of learning in globalised world”. Politeja. nr 60, s. 155-166.
- Dzik, D. (2018). „Investigating the impact of L2 English lexis on the acquisition of L3 Spanish lexis”. Annales Universitatis. Paedagogicae Cracoviensis: Studia Anglica, 8, Wydawnictwo Naukowe UP, 71-85.