Przejdź do menu Przejdź do treści

Wirtualna rzeczywistość w kształceniu nauczycieli języka angielskiego

W dniu 21 października 2023 roku studentki specjalizujące się w nauczaniu języka angielskiego wzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez dr Joannę Piturę i dr Yuliyę Asotską-Wierzbę, we współpracy z dr Reginą Kaplan-Rakowski z ​University of North Texas, USA, w zakresie wykorzystania technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) w przygotowaniu przyszłych nauczycieli do pracy w szkołach. W trakcie badania wykorzystano Okulary VR Oculus Quest 2. Studentki wykazały się ogromnym zaangażowaniem i skutecznie przeprowadziły lekcje z wirtualnymi uczniami. Ta wyjątkowa okazja pozwoliła im rozwinąć swoje umiejętności dydaktyczne w kontekście praktyki szkolnej w Polsce. Badaczki planują kontynuację swoich badań w obszarze wykorzystania wirtualnej rzeczywistości w procesie kształcenia nauczycieli języka angielskiego.