mgr Agnieszka PIASECKA
Katedra Językoznawstwa Angielskiego
agnieszka.piasecka@up.krakow.pl
pok: 305
ORCID: 0000-0002-3281-2949
publikacje:
http://bgbase.up.krakow.pl/dyżury:
Stanowisko:
- Asystent dydaktyczny
Pełnione funkcje w Instytucie Uniwersytecie:
- N/A
Stopnie naukowe:
- 1994; Postgraduate Diploma;
Uniwersytet Jagielloński oraz konsorcjum Boston College, University of Massachusetts, Columbia University, University of Hartford Studia Podyplomowe z Biznesu i Ekonomii;
Tytuł pracy: „Calculations of Beta Coefficients for Stocks Traded on the Warsaw Stock Exchange”.
- 1991; Magister filologii angielskiej;
Uniwersytet Jagielloński;
Tytuł pracy: „Cognitive Analysis of Space Metaphors in the Language of the American and Polish Press”;
Promotor: prof. dr hab. Elżbiety Tabakowska.
Dyscyplina naukowa:
- Językoznawstwo
Katedra:
- Katedra Językoznawstwa Angielskiego
Zainteresowania badawcze:
- językoznawstwo kognitywne,
- przedimek w języku angielskim,
- intensjonalna teoria przedimka,
- język angielski w biznesie i finansach.
Prowadzone zajęcia:
- Fonetyka 1 & 2,
- Język angielski w biznesie 1,
- Język angielski w biznesie 2,
- Gramatyka opisowa języka angielskiego,
- Gramatyka praktyczna języka angielskiego,
- Gramatyka kontrastywna,
- Wstęp do językoznawstwa,
- Praktyczna nauka języka angielskiego.
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:
- Polskie Towarzystwo Językoznawstwa Kognitywnego,
- Krakowskie Towarzystwo Popularyzowania Wiedzy o Komunikacji Językowej „Tertium.
Wybrane wykłady gościnne:
- 2019; University of Milan, Włochy,
- 2006; Universidad Complutense de Madrid, Hiszpania.
Najważniejsze publikacje:
Monografie:
- Agnieszka Piasecka. 2007. „Jak stosować przedimek angielski: Ćwiczenia”. Kielce: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Umiejętności im. S. Staszica.
Artykuły:
- Agnieszka Piasecka. 2007. „The use of the articles with complex noun phrases in English within the framework of the intensional theory of the article”. w I.R. Gay, J.I.A. Hernandez (eds.) New Trends in English Teacher Education. Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha.
- Agnieszka Piasecka. 2007. „Teaching implications arising from the intensional theory of the article” w J. Arabski, D. Gabryś-Barker, A. Łyda (eds). PASE Papers: Studies in Language and Methodology of Teaching Foreign Languages. Katowice: PARA.
Agnieszka Piasecka. 1993. Polysemy of the Polish verbal prefix prze- w E. Górska (ed). Images from the Cognitive Scene. Kraków: Universitas.