Przejdź do menu Przejdź do treści

mgr Agnieszka PIASECKA

mgr Agnieszka PIASECKA

Katedra Językoznawstwa Angielskiego

agnieszka.piasecka@up.krakow.pl

tel: +48 12 662 69 53

pok: 305

ORCID: 0000-0002-3281-2949

publikacje:

http://bgbase.up.krakow.pl/

dyżury:

Stanowisko:

  • Asystent dydaktyczny

 

Pełnione funkcje w Instytucie Uniwersytecie:

  • N/A

 

Stopnie naukowe:

  • 1994; Postgraduate Diploma;
    Uniwersytet Jagielloński oraz konsorcjum Boston College, University of Massachusetts, Columbia University, University of Hartford Studia Podyplomowe z Biznesu i Ekonomii;
    Tytuł pracy: „Calculations of Beta Coefficients for Stocks Traded on the Warsaw Stock Exchange”.

 

  • 1991; Magister filologii angielskiej;
    Uniwersytet Jagielloński;
    Tytuł pracy: „Cognitive Analysis of Space Metaphors in the Language of the American and Polish Press”;
    Promotor: prof. dr hab. Elżbiety Tabakowska.

 

Dyscyplina naukowa:

  • Językoznawstwo

 

Katedra:

  • Katedra Językoznawstwa Angielskiego

 

Zainteresowania badawcze:

  • językoznawstwo kognitywne,
  • przedimek w języku angielskim,
  • intensjonalna teoria przedimka,
  • język angielski w biznesie i finansach.

 

Prowadzone zajęcia:

  • Fonetyka 1 & 2,
  • Język angielski w biznesie 1,
  • Język angielski w biznesie 2,
  • Gramatyka opisowa języka angielskiego,
  • Gramatyka praktyczna języka angielskiego,
  • Gramatyka kontrastywna,
  • Wstęp do językoznawstwa,
  • Praktyczna nauka języka angielskiego.

 

Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:

  • Polskie Towarzystwo Językoznawstwa Kognitywnego,
  • Krakowskie Towarzystwo Popularyzowania Wiedzy o Komunikacji Językowej „Tertium.

 

Wybrane wykłady gościnne:

  • 2019; University of Milan, Włochy,
  • 2006; Universidad Complutense de Madrid, Hiszpania.

 

Najważniejsze publikacje:

Monografie:

 

Artykuły:

  • Agnieszka Piasecka. 2007. „The use of the articles with complex noun phrases in English within the framework of the intensional theory of the article”. w I.R. Gay, J.I.A. Hernandez (eds.) New Trends in English Teacher Education. Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha.
  • Agnieszka Piasecka. 2007. „Teaching implications arising from the intensional theory of the article” w J. Arabski, D. Gabryś-Barker, A. Łyda (eds). PASE Papers: Studies in Language and Methodology of Teaching Foreign Languages. Katowice: PARA.
    Agnieszka Piasecka. 1993. Polysemy of the Polish verbal prefix prze- w E. Górska (ed). Images from the Cognitive Scene. Kraków: Universitas.