mgr Piotr OKAS

Katedra Językoznawstwa Angielskiego
pok: 305
ORCID: 0000-0002-3701-9915
publikacje:
http://bgbase.up.krakow.plStanowisko:
- Asystent dydaktyczny
Pełnione funkcje w Instytucie Uniwersytecie:
- Opiekun 2. roku studiów niestacjonarnych I stopnia
Stopnie naukowe:
- 1988; Magister filologii angielskiej;
Uniwersytet Jagielloński, Instytut Filologii Angielskiej;
Tytuł pracy: „Teorie lingwistyczne zmian dźwiękowych”;
Promotor: prof. dr hab. Ruta Nagucka.
Dyscyplina naukowa:
- językoznawstwo
Katedra:
- Katedra Językoznawstwa Angielskiego
Zainteresowania badawcze:
- fonetyka i fonologia,
- historia języka,
- fonodydaktyka,
- interferencja językowa.
Prowadzone zajęcia:
- Fonetyka 1 & 2,
- Historia języka angielskiego z elementami gramatyki historycznej,
- Fonetyka korekcyjna (Remedial Pronunciation) dla studentów programu Erasmus+.
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:
- N/A
Wybrane wykłady gościnne:
- 2018; Levinsky College of Education, Tel Awiw (Izrael),
- 2016; Universidad de Castilla – La Mancha, Cuenca (Hiszpania),
- 2015; Istanbul Universitesi, Stambuł (Turcja),
- 2014; Orta Doğu Teknik Universitesi, Ankara (Turcja),
- 2013; Marmara Üniversitesi, Stambuł (Turcja) Moskiewski Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny, Moskwa (Rosja),
- 2012; Aristoteleio Panemistimio Thessalonikis, Saloniki (Grecja) Universidad de la Laguna, Teneryfa (Hiszpania),
- 2011; Universidad Complutense de Madrid – CES Don Bosco, Madryt (Hiszpania),
- 2010; Károli Gáspár Református Egyetem, Budapeszt, (Węgry) Panepistimo Kritis, Rethymnon, (Grecja),
- 2009; Vilniaus Pedagoginis Universitetas, Wilno (Litwa) La Sapienza – Università di Roma, Rzym (Włochy),
- 2007; Universidad de Granada, Granada (Hiszpania).
Najważniejsze publikacje:
Artykuły:
- with Anita Buczek-Zawiła – „recenzja How much wood would a woodchuck chuck? : English pronunciation practice book”, A. Mańkowska, M. Kłoczowska, wydawnictwo Konsorcjum Akademickie, Kraków-Rzeszów-Zamość 2009 W: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Anglica. 2015, Z. 5, s. 139-143
- „Must learning L1 mean un-learning of L2?”, w Misztal, M. and Trawiński, M. (eds.) Current Issues In English Studies, Wydawnictwo UP Kraków, 2009, 125-132
- with Anita Buczek-Zawiła, „Second Language Interference: Does it Feed or Does it Bleed?”, w Ramos Gay, I; Moya Guijarro, A. J. and Albentoza Hernandez, J.I (eds.) New Trends in English Teacher Education (Linguistics, Literature & Culture), Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, Cuenca; 2008, 137-148
- “Teaching English pronunciation to Polish students” W: Studies in Teacher Education: language, literature, and culture / ed. Mariusz Misztal, Mariusz Trawiński; Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2005, S. 121-126
- „Język angielski : gramatyka szkolna” (with Mieczysław Lechowski, Mariusz Misztal); Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2001, s. 270.