Przejdź do menu Przejdź do treści

mgr Piotr OKAS

mgr Piotr OKAS

Katedra Językoznawstwa Angielskiego

piotr.okas@up.krakow.pl

tel: +48 12 662 69 53

pok: 305

ORCID: 0000-0002-3701-9915

publikacje:

http://bgbase.up.krakow.pl

Stanowisko:

  • Asystent dydaktyczny

 

Pełnione funkcje w Instytucie Uniwersytecie:

  • Opiekun 2. roku  studiów niestacjonarnych I stopnia

 

Stopnie naukowe:

  • 1988; Magister filologii angielskiej;
    Uniwersytet Jagielloński, Instytut Filologii Angielskiej;
    Tytuł pracy: „Teorie lingwistyczne zmian dźwiękowych”;
    Promotor: prof. dr hab. Ruta Nagucka.

 

Dyscyplina naukowa:

  • językoznawstwo

 

Katedra:

  • Katedra Językoznawstwa Angielskiego

 

Zainteresowania badawcze:

  • fonetyka i fonologia,
  • historia języka,
  • fonodydaktyka,
  • interferencja językowa.

 

Prowadzone zajęcia:

  • Fonetyka 1 & 2,
  • Historia języka angielskiego z elementami gramatyki historycznej,
  • Fonetyka korekcyjna (Remedial Pronunciation) dla studentów programu Erasmus+.

 

Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:

  • N/A

 

Wybrane wykłady gościnne:

  • 2018; Levinsky College of Education, Tel Awiw (Izrael),
  • 2016; Universidad de Castilla – La Mancha, Cuenca (Hiszpania),
  • 2015; Istanbul Universitesi, Stambuł (Turcja),
  • 2014; Orta Doğu Teknik Universitesi, Ankara (Turcja),
  • 2013; Marmara Üniversitesi, Stambuł (Turcja) Moskiewski Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny, Moskwa (Rosja),
  • 2012; Aristoteleio Panemistimio Thessalonikis, Saloniki (Grecja) Universidad de la Laguna, Teneryfa (Hiszpania),
  • 2011; Universidad Complutense de Madrid – CES Don Bosco, Madryt (Hiszpania),
  • 2010; Károli Gáspár Református Egyetem, Budapeszt, (Węgry) Panepistimo Kritis, Rethymnon, (Grecja),
  • 2009; Vilniaus Pedagoginis Universitetas, Wilno (Litwa) La Sapienza – Università di Roma, Rzym (Włochy),
  • 2007; Universidad de Granada, Granada (Hiszpania).

 

Najważniejsze publikacje:

Artykuły:

  • with Anita Buczek-Zawiła – „recenzja How much wood would a woodchuck chuck? : English pronunciation practice book”, A. Mańkowska, M. Kłoczowska, wydawnictwo Konsorcjum Akademickie, Kraków-Rzeszów-Zamość 2009 W: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Anglica. 2015, Z. 5, s. 139-143
  • „Must learning L1 mean un-learning of L2?”, w Misztal, M. and Trawiński, M. (eds.) Current Issues In English Studies, Wydawnictwo UP Kraków, 2009, 125-132
  • with Anita Buczek-Zawiła, „Second Language Interference: Does it Feed or Does it Bleed?”, w Ramos Gay, I; Moya Guijarro, A. J. and Albentoza Hernandez, J.I (eds.) New Trends in English Teacher Education (Linguistics, Literature & Culture), Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, Cuenca; 2008, 137-148
  • “Teaching English pronunciation to Polish students” W: Studies in Teacher Education: language, literature, and culture / ed. Mariusz Misztal, Mariusz Trawiński; Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2005, S. 121-126
  • „Język angielski : gramatyka szkolna” (with Mieczysław Lechowski, Mariusz Misztal); Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2001, s. 270.