Przejdź do menu Przejdź do treści

dr Agnieszka STRZAŁKA

dr Agnieszka STRZAŁKA

Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego

agnieszka.strzalka@up.krakow.pl

tel: +48 12 662 69 54

pok: 309

ORCID: 0000-0002-2428-6598

publikacje:

http://bgbase.up.krakow.pl/

Stanowisko:

  • Adiunkt badawczo-dydaktyczny

 

Pełnione funkcje w Instytucie i Uniwersytecie:

  • N/A

 

Stopnie naukowe:

  • 2001; doktor;
    Uniwersytet Śląski;
    Tytuł pracy „Target language culture in the foreign language teaching – learning process: a cross sectional diagnostic study”;
    Promotor: prof. dr hab. Maria Wysocka.

 

Dyscyplina naukowa:

  • Jezykoznawstwo

 

Katedra:

  • Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego

 

Zainteresowania badawcze:

  • edukacja interkulturowa,
  • komunikacja interpersonalna,
  • nauczanie dorosłych.

 

Prowadzone zajęcia:

  • Komunikacja Interkulturowa;
  • Język i Społeczeństwo;
  • Dydaktyka języka obcego.

 

Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:

  • Krakowskie Towarzystwo Popularyzowania Wiedzy o Komunikacji Językowej „Tertium.

 

Wybrane wykłady gościnne:

  • Coimbra,
  • Portugalia,
  • Leon,
  • Hiszpania,
  • Penza,
  • Rosja.

 

Najważniejsze publikacje:

Artykuły:

  • “Online learning of foreign languages by adults during the pandemic: a qualitative case study of the emotional outcomes”. Studia Filologiczne UJK. 2020. ss. 523-537.
  • Intercultural Pragmatics as Part of Intercultural Education for Teachers W: Intercultural Foreign Language Teaching and Learning in Higher Education Contexts / [edited by] Piotr Romanowski, Ewa Bandura. [Hershey] : IGI Global, 2019.
  • „Yes, you can”: constraints and resources in teaching speaking to secondary school students . W: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Anglica. – 2018, Z. 8, s. 104-112.
  • „Angielski jako lingua franca : co ty mówisz?!”Języki Obce w Szkole. – 2017, nr 3, s. 87-91.
  • “Can earning academic credits be enjoyable? Positive psychology in a university course of intercultural communication”.[w] Positive Psychology Perspectives on Foreign Language Learning and Teaching,. Ed. Danuta Gabryś-Barker and Dagmara Gałajda. Springer 2016. S. 307-327