Przejdź do menu Przejdź do treści

dr Werona KRÓL-GIERAT

dr Werona KRÓL-GIERAT

Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego

werona.krol-gierat@up.krakow.pl

tel: +48 12 662 69 61

pok: 313

ORCID: 0000-0001-6522-2550

publikacje:

http://bgbase.up.krakow.pl/

Stanowisko:

  • Adiunkt badawczo-dydaktyczny

 

Pełnione funkcje w Instytucie Uniwersytecie:

  • p.o. Kierownika Katedry Dydaktyki Języka Angielskiego (2020/21),
  • zastępca Kierownika studiów podyplomowych Nauczania języka angielskiego uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (2020/21),
  • członek Rady Instytutu Filologii Angielskiej,
  • członek Rady Jakości Kształcenia dla kierunku Filologia Angielska.

 

Stopnie naukowe:

  • 2017; Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie – językoznawstwo spec./ Językoznawstwo stosowane;
    Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;
    Tytuł pracy: „Nauczanie języka angielskiego jako obcego w oddziałach integracyjnych na etapie wczesnoszkolnym. Diagnoza potrzeb nauczycieli i osiągnięć uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”;
    Promotor: dr hab. prof. UP Joanna Rokita-Jaśkow;
    Promotor pomocniczy: dr Małgorzata Marzec-Stawiarska;
    Recenzenci: prof. zw. dr hab. Hanna Komorowska (Uniwersytet SWPS Humanistycznospołeczny w Warszawie), prof. zw. dr hab. Katarzyna Karpińska-Szaj (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu).

 

  • 2011; Magister filologii, spec. języki i kultura krajów romańskich;
    Uniwersytet Jagielloński;
    Tytuł pracy: „Transformacja w przekładzie audiowizualnym na przykładzie dubbingu Pinocchia Roberta Benigniego w wersji amerykańskiej i polskiej”.

 

  • 2011; Magister filologii angielskiej;
    Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;
    Tytuł pracy: „Nauczanie słownictwa dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z wykorzystaniem filmów animowanych”.

 

  • 2009; Licencjat filologii angielskiej z pedagogiką wczesnoszkolną;
    Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;
    Tytuł pracy: „Nauka języka angielskiego wspomagana komputerowo”.

 

Dyscyplina naukowa:

  •  Językoznawstwo (językoznawstwo stosowane).

 

Katedra:

  • Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego.

 

Zainteresowania badawcze:

  • przyswajanie języków obcych przez dzieci,
  • specjalne potrzeby edukacyjne,
  • kształcenie i rozwój zawodowy nauczycieli,
  • Dwu-/Wielojęzyczność.

 

Prowadzone zajęcia:

  • Dydaktyka j. angielskiego I -przygotowanie do nauczania j. angielskiego na wczesnym etapie edukacyjnym,
  • Podstawy dydaktyki języków obcych,
  • Organizacja pracy w klasie,
  • Dydaktyka języka angielskiego II,
  • Ocenianie w nauczaniu języka angielskiego,
  • Specjalne potrzeby edukacyjne w kształceniu językowym w świecie realnym i wirtualnym.

 

Członkostwo w Towarzystwach Naukowych

  • Polskie Towarszystwp Neofilologiczne (PTN),
  • AILA (International Association of Applied Linguistics) Research Network in Early Language Learning (ELL-ReN).

 

Wbrane wykłady gościnne

  • 2018; Wenecja, Włochy, Universita’ Ca’Foscar,
  • 2017; Porto, Portugalia, Universidade do Porto,
  • 2016; Madryt, Hiszpania, Universidad Complutense de Madrid (CES Don Bosco),
  • 2015; Rzym, Włochy, Universita’ Degli Studi di Roma “La Sapienza”.

 

Najważniejsze publikacje

Monografie:

 

Artykuły: